پیشنهاد سردبیر

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، تامین امنیت غذایی کشور را تکلیف جهادگران این وزارتخانه دانست و گفت: حقوق و مزایای کارمندان وزارت جهاد بهبود می یابد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی: حقوق کارمندان وزارت جهاد بهبود می‌یابد

شاهپور علائی مقدم در نشست خبری سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد با بیان اینکه امنیت غذایی اقتدار کشورهاست افزود: وزارت جهاد کشاورزی در بدنه دولت، وظیفه تامین امنیت غذایی مردم را برعهده دارد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: امنیت، حلقه مفقوده حاکمیت کشورهاست و امنیت غذایی از امنیت دفاعی نیز مهمتر به شمار می رود.

وی درباره تلفیق وزارت جهاد و کشاورزی تصریح کرد: دفاع مقدس سند ارزشمند و وزین انقلاب اسلامی است و ایثارگران جهاد کشاورزی نقش مهمی را در پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ ایفا کردند و به عنوان رکن سوم در کنار ارتش و سپاه ایستادگی کرده و شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان زیادی را تقدیم کشور کردند.

علائی مقدم افزود: اکنون دفتر نمایندگی ولی فقیه، بسیج، امور ایثارگران و فرماندهان جنگ را در وزارتخانه داریم که تقویت فرهنگ جهادی را بر عهده دارند.

استعفای برخی کارکنان وزارت جهاد با مدرک دکتری به دلیل حقوق های پایین
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت رفاهی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۶۴ هزار نیرو در ستاد، استان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار هستند که در روستاها، مزارع و باغات خذمت رسانی می کنند بنابراین باید مزایای بهتری برای آنان در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۴ میلیون تومان میانگین حقوق کارمندان وزارت جهاد کشاورزی است و این عدد در مقابل وظایف کارکنان این وزارتخانه ناچیز است و در بین ۱۹ وزارتخانه جایگاه ۱۵ را دارد.

علائی مقدم گفت: به‌ دلیل پایین بودن پایه حقوقی، برخی از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی با مدرک دکتری استعفا داده‌ اند و برخی افراد با داشتن مدرک فوق‌لیسانس و دکتری بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

به گفته وی، طی هفته های اخیر ۶ نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با مدرک دکتری استعفا دادند.

علائی مقدم اظهارداشت: با توجه به نارضایتی‌ هایی که درباره حقوق کارمندان در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، پرونده ۶۴ هزار پرسنل این وزارتخانه بررسی شد که تفاوت‌ های زیادی میان حقوق دریافتی پرسنل وجود داشت که تلاش داریم عدالت را در این زمینه اجرا کنیم.

وی ادامه داد: البته برخی کارکنان که حضور آنها در وزارت جهاد کشاورزی نهادینه شده، مشغول به فعالیت هستند اما در نهایت به‌ دنبال هم ترازی حقوق در وزارت جهاد کشاورزی میان کارمندان مختلف و هم‌ترازی با سایر وزارتخانه‌ ها هستیم.

اراضی تعاون مسکن وزارت جهاد قیمت گذاری می شود
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره نحوه واگذاری زمین به پرسنل وزارت جهاد کشاورزی درحومه تهران گفت: مواردی در فضای مجازی منتشر شد که این موضوعات در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: موسسه جهاد استقلال تعاونی غیر دولتی با تعاونی مسکن غیر دولتی است و وزارت جهاد کشاورزی در این میان به‌ صورت واسطه عمل کرده تا کارکنان خود صاحب مسکن شوند.

علائی مقدم افزود: مساحت این زمین حدود شش هکتار و در محدوده شهر تهران قرار دارد که با توجه به اقدام وزارت کشاورزی امکان ساخت‌وساز در آن مقطع فراهم شد و به یکباره قیمت آن افزایش یافت.

وی گفت: موسسه جهاد استقلال به‌ عنوان یک بخش خصوصی نمی‌توانست مجوز تغییر کاربری کمیسیون ماده پنج را دریافت کند و این اجازه با توجه به اینکه برای تامین مسکن کارکنان دولت بود، داده شده است.

وی ادامه داد: در واقع با دریافت مجوز ماده پنج قیمت این زمین به‌یکباره از نرخ کارشناسی ۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که این موضوع باعث شد برای جهاد استقلال این شائبه ایجاد شود که زمین آنها به‌ قیمت یک‌ هزار میلیارد تومان یا معادل یک‌ همت ارزان فروخته شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بنابراین پرونده خرید این زمین در آن مقطع بسته شد و با برگرداندن مجوز ماده ۵ این زمین دوباره کارشناسی قیمت و برای خرید آن اقدام می‌ شود.

علائی مقدم گفت: برای 1850 تقاضای دریافت مسکن در تهران، ثبت‌ نام به عمل می‌آید و کارمندان وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند با خریداری سهام خانه‌ دار شوند.

فوق العاده امنیت غذایی به امضای وزیر جهاد رسید
وی تصریح کرد: شب گذشته فوق العاده امنیت غذایی توسط وزیر جهاد کشاورزی امضا شد و به هیات دولت ارسال می شود.

روزشمار دفاع مقدس در جهاد کشاورزی
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کودک کشی اظهارداشت: سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد در پنج مهرماه برگزار می‌ شود؛ پیش از آن در چهار مهر دیدار با مقام معظم رهبری با حضور مدیران جهادی را خواهیم داشت، باید در این هفته هم عیار وحدت را بالا ببریم و هم بر قراری وفاق و وحدت که شعار دولت چهاردهم است را به خوبی به منصه ظهور برسانیم.

علائی مقدم ۳۱ شهریور دیدار با خانواده های ایثارگران با عنوان طرح سپاس، اول مهر برگزاری گرامیداشت هفته وحدت با مشارکت حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، ۲ مهر برگزاری دوره کتاب خوانی، ۳ مهر گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید اجاقی با مشارکت حوزه مقاومت بسیج، ۴ مهر دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با مقام معظم رهبری، ۵ مهر برگزاری سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ با حضور مقامات کشوری، ۶ مهر غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت زهرا از برنامه های ما در هفته دفاع مقدس از برنامه های هفته دفاع مقدس در وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.

مشکلی در استخدام فرزندان ایثارگران جهاد کشاورزی نداریم
مدیر کل دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: لازم است متناسب با نقش جهاد و ایثارگران برای این قشر مزایا درنظر گرفته شود و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی ایثارگران جهاد سازندگی باشد.

نادر تقی زاده افزود: جهاد سازندگی اعزام کننده نیرو به جبهه های جنگ بود، اما دولت و مجلس شورای اسلامی برای ایثارگران جهاد کشاورزی تفاوتی در مزایا با سایر وزارت خانه ها قائل نشده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ایثارگران و فرزندان آنان در جهاد کشاورزی تبدیل وضعیت و استخدام شده اند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.